nedeľa 22. apríla 2012

Falafel s naanom a pertžlenovým jogurtom


Falafel má lákal už dlhšie. Milujem cícer a sama som prekvapená, že som sa k nemu nedostala skôr. Recept som našla na stránke českých hospodárskych novín (http://life.ihned.cz/jidlo/c1-52951180-orientalni-hostina). Inak ihned.cz má jednu z najlepších rubrík o jedle...treba čítať. Každopádne, celý recept ma trochu vystrašil. Vraj  treba mať poriadny grif aby sa podaril. Smažila som so zatajeným dychom :) 

Použila som presne všetky suroviny ako sú uvedené v recepte. Len som použila polovičnú dávku. Pre dvoch úplne stačí. Čiže na 2 porcie som potrebovala:

1 šálku cíceru (v recepte neodporúčajú ten z konzervy pretože je príliš mokrý a mohol by sa pri smažení rozpadať, ja som poslúchla a cícer som dala na 24 h do vody)
1/2 cibule
1-2 cesnaky
1/2 čajovej lyžičky rímskej rasce (toto je must have)
sušený koriander (kľudne aj čerstvý)
hrsť petržlenovej vňate
1/2 čajovej lyžičky prášku do pečiva
soľ, korenie
1 l oleja na fritovanie 


Takže cícer scedíme a pustíme sa do jeho zmixovania. Ponorným mixérom to išlo trochu ťažšie. Cícer je dosť tvrdý a urobiť z neho pastu nie je len tak. Chce to trochu trpezlivosti. Pastu som nemala úplne do hladka, našli sa v nej aj väčšie kúsky ale nakoniec to vôbec nevadilo.  Pridala som pretlačený cesnak, na jemno nakrájanú cibuľu, všetko korenie a petržlenovú vňať. Celú zmes treba dobre premiešať a ochutnať.  Ja som pridávala ešte trochu rímskej rasce. Bez nej by to nebolo ono. Keď som si k nej privoňala, hneď som vedela, čo dáva falafelu tú špecifickú chuť. Kúpiť sa dá napr. v potravinách Marks & Spencer. 


Cesto som podľa receptu nechala asi hodinu oddýchnuť v chladničke. Potom som z neho rukami vytvarovala guličky. To je asi najjednoduchšie.



Guličky som fritovala asi 3-4 minúty v rozpálenom oleji do zlatova. Náhodou sme mali doma bio fritovací olej, použila som ho celý. Liter oleja. Viem, je to veľa...v živote som nič v takom množstve oleja nerobila ale čo už :)  Prebytočný olej nasiakla servítka a falafel sa mohol podávať.

Biely jogurt s petržlenovou vňaťou (okrem toho soľ a korenie), chlieb naan s cesnakom a petržlenom (ten som kúpila v Marks & Spencer - majú tam viacero druhov a veľkostí). K tomu ešte listový šalát s jednoduchou zálievkou. Viac netrebalo.


Dobrú chuť!

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára